תיק עבודות בניית אתרים

עיצוב ממשק משתמש GUI

ממשק משתמש גרפי
ממשק משתמש גרפי ( או GUI - Graphical User Interface) הוא החזות הויזואלית של האתר ובעצם הצד הטכני של עיצוב אתרים.
כל מה שקיים ויזואלית באתר, הכל החל מהמיקומים של הכפתורים, דרך עיצוב התכנים והגדרת הצבעים, וכלה בהנעה לפעולה - נכנס להגדרת ממשק המשתמש הגרפי.

כל אתר אינטרנט מתחלק ל 3 רבדים עיקריים:
המערכת - מה שעומד מאחורי האתר והגדרותיו, הפונקציונליות של האתר.תוכן - התוכן או הטקסט הקיים באתר GUI - הממשק הישיר לגולש שדרכו הוא מנווט באתר.

בשביל קהל הגולשים, ה GUI הוא הכל - אלא אם כן מדובר באתר הקשור לתחום מדעי שבו כל מה שמעניין את קהל היעד הוא המידע היבש, הצורה שבה האתר נראה והדרך שבה ניתן לנווט בו, זה מה שעושה את ההבדל בין אתר שמשאיר את הגולשים בתוכו, לאתר שמבריח ממנו את התנועה - ואת הלקוחות הפוטנציאליים.
כולנו מכירים את האתרים האלה, שנראים כל כך נורא שאפילו אין סיכוי להשאר ולבדוק את טיב החברה. חישבו על הרושם שנוצר לכם בראש על החברות / עסקים האלה - האם זה הרושם שאתם רוצים שגולש יקבל על החברה / בית עסק שלכם?

ממשק המשתמש משפיע בצורה ישירה על ביצוע של פעולות באתר על ידי הגולש: הרשמה,הזמנה, קנייה וכל סוג של פעולה שבעל האתר רוצה שהגולשים יבצעו באתר. רמת הנוחיות לגולש באתר ורמת השפה החזותית של האתר משפיע באופן ישיר על יחס ההמרה ( המרת גולש ללקוח).

עקרונות בעיצוב ואיפיון ה GUI
השיקולים בעיצוב ממשק המשתמש (או GUI) הם גם שיווקיים וגם פונקציונליים.
מבחינה שיווקית, יש להגדיר את העיצוב, המבנה והנעה לפעולה, בצורה שכמה שיותר מתאימה לקו המיתוגי והרעיוני של החברה, וכמובן כמה שיותר אטרקטיבית לקהל היעד.

מבחינה שיווקית, על בעל אתר ליצור GUI שגורם לעין הגולש לראות בדיוק את מה שאתה רוצה שהוא יראה, כלומר את המוצרים,חלון הרשמה,השירותים אשר ניתנים באתר וכו', והכי חשוב - הנעה לפעולה.
בדומה לכל מוצר אשר משוווק בשוק, מה שהופך את המוצר ליחודי, שונה ומובדל ממוצרים מתחרים הוא בעיקר השפה החזותית (עיצוב) .
מבחינה פונקציונלית, יש להגדיר את דרכי הניווט והשימוש באתר, בצורה שכמה שיותר תתאים לקונספט הרעיוני של האתר, לחשיבות הנושאים ולהרגלי שוק של הגולשים.
(לדוגמא - באתרים של השכרת רכב זה סטנדרטי לשים טופס להזמנת רכב להשכרה בעמוד הראשי במקום הבולט ביותר)

חשיבותו של ה GUI בקידום אתרים
באופן ישיר, העיצוב בפרט והפן הויזואלי בכלל של האתר אינו מהווה שום גורם למנועי החיפוש, עקב העובדה שמנועי חיפוש קוראים טקסט בלבד.
למען האמת, באופן תיאורטי ניתן לקדם אתר עם עיצוב אתרים גרוע לאותו מקום שאליו ניתן לקדם אתר עם עיצוב אתרים טוב - העיקר שיהיה תוכן, אבל גם קידום אתרים אורגני לא יזיק.

אבל באופן עקיף ה GUI משפיע בצורה ניכרת, ואפילו עיקרית...מדוע?
אחד הפרמטרים החשובים ביותר בעיני מנועי החיפוש (ובעיני המפרסמים) הוא התנהגות תעבורת הגולשים, שזה אומר לא רק כמות הכניסות בפרט, אלא גם (ובעיקר) משך הזמן שהגולשים נשארו באתר או בעמוד מסויים, אחוז הנטישה, וכמובן אחוזי ההמרה.
כאשר החזות הויזואלית של האתר צורמת או נראית זולה, וניווט באתר קשה ולא ברור, וההנעה לפעולה פשוט לא קיימת - התנהגות תעבורת הגולשים תהיה שלילית.
כאשר התנהגות תעבורת הגולשים באתר היא שלילית - מנועי החיפוש מורידים מדירוג האתר, מהסיבה המאוד פשוטה - הגולשים לא מוצאים את האתר הזה כמועיל או רלוונטי.

GUI זה לא רק עיצוב, או מראה של הכפתורים.
GUI זה הכל, זה מה שיתן אופי לאתר ולחברה מאחוריה, זה מה שיגרום לגולשים להשאר ולדפדף בין דפי האתר, וזה מה שבסופו של דבר יביא את הגולש לפעולה.
כי טקסט - כל אחד יכול לכתוב, עיצוב טוב ומושקע מעיד על רצינות - שזה מה שלקוחות מחפשים בדרך לעסקה.

האתרים שאנו בונים תומכים במגוון פיצ'רים לדוגמא:

כל האתרים רספונסיביים

כל האתרים רספונסיביים

הקטנת תמונות אוטומטית

הקטנת תמונות אוטומטית

תזמון מודעות

תזמון מודעות

אתרים מבוססי מיקום

אתרים מבוססי מיקום

פילוח לפי מחירים

פילוח לפי מחירים

כתוביות על גבי תמונה

כתוביות על גבי תמונה

מערכות מאובטחות

מערכות מאובטחות

העלאה גורפת של תמונות

העלאה גורפת של תמונות

אבטחת טפסים באתר

אבטחת טפסים באתר

תמיכה בצ'אטים חיצוניים

תמיכה בצ'אטים חיצוניים

פילוח לפי קטגוריות

פילוח לפי קטגוריות

חוות דעת ודירוג כוכבים

חוות דעת ודירוג כוכבים

אבטחה מפני האקרים

אבטחה מפני האקרים

עיצובים מרהיבים

עיצובים מרהיבים

אתר מותאם 100% לקידום

אתר מותאם 100% לקידום