תיק עבודות בניית אתרים

קישור ממומן

מהו קישור ממומן? מי צריך לשלם על לחיצה? לפי מה קובעים את הסדר של המודעות? איך בונים עמוד נחיתה טוב? ומה זה לעזאזל CTR?
קישורים ממומנים (Sponserd Link) הם הקישורים המופיעים בצד השמאלי של החיפוש בגוגל.הקישור הממומן הוא פרסומת, כאשר הכותרת שלו מהווה קישור לדף נחיתה אליו המפרסם מעוניין להפנות את הגולש.

הקישורים הממומנים מופיעים לפי מילות מפתח, שעות גלישה של קהל היעד, אזורים מהם הגולש מחפש, ואף היסטוריית האינטרנט של הגולש.

לפני שנתחיל נגדיר מספר מונחי מפתח:
CPC - Cost Per Click
מחיר ללחיצה (קליק)

CTR – Click Through Rateשיעור הקלקות (כמות הלחיצות של הגולשים על הקישור)
עמוד נחיתה – העמוד באתר אליו מפנה הקישור הממומן
קמפיין – מערך הפירסום של הקישורים הממומנים , המונח מתייחס לכל הפעולות הכלולות בפרסום קישורים ממומנים.
יחס המרה / אחוז המרות – גולש שנכנס לאתר ומבצע פעולה רצויה כלשהיא עובר המרה.

רב הקישורים הממומנים נמצאים בצד השמאלי (google.co.il) או הימני (google.com) של תוצאות החיפוש.
קיימים גם קישורים ממומנים שמופיעים מעל תוצאות החיפוש האורגניות.מיקום זה נחשב כבעל ערך רב יותר לעומת הקישורים שנמצאים בצד החיפוש,ולכך שתי סיבות עיקריות:
הפינה השמאלית העליונה של המסך היא הנראית ביותר לעין האנושית (באנגלית, בעיברית זה עובד הפוך) טבעית, המיקום שמעל תוצאות החיפוש נותן רושם יותר רלוונטי ופחות מרתיע מהמיקום הצידי.

למי זה עולה כסף?
רבים מהגולשים נרתעים מלחיצה על קישור ממומן.רתיעה זאת קיימת בעיקר בגלל שכתוב Sponserd Links מעל הקישורים הממומנים , וחלק מהגולשים מסיקים מזאת שהם צריכים לשלם על לחיצה. אולם, עם עליית הפופלאריות של הקישורים הממומנים ועליה באתרים שמפרסמים דרך שרות זה, גולשים הופכים יותר ויותר מודעים לעובדה שמי שמשלם זה המפרסם.

האם אלה אתרים טובים?
ובכן, אין תשובה גורפת.
כל מפרסם שרוצה לשים קישור ממומן רשאי לעשות זאת, ואם אין תחרות על מילת מפתח, רוב הסיכויים שהמודעה הזאת תהיה גם בעמוד הראשון.
אך עצם העובדה שאתר החליט גם להרים קמפיין קישורים ממומנים לא מעידה על טיב האתר.גם אתרים שנמצאים במקום הראשון בעמוד הראשון ירצו להרים קמפיין בשביל ליצור נוכחות חזקה יותר, וגם אתרים חלשים, ללא נוכחות בעמוד הראשון, יהיו מעוניינים להגדיל את כמות הכניסות בצורה זאת.
אולם, עקב העובדה שכל קליק עולה למפרסם כסף, סביר להניח שבעל האתר השקיע באתר (או ב דף נחיתה לפחות) בשביל לקבל את התוצאה הרצויה של הקמפיין – אחוז המרות גבוה.

למי זה מיועד?
ובכן, לכל בעל עסק שרוצה להרוויח מהאתר שלו כסף.
בדר"כ קמפיין בגוגל מתחלק לכמה מטרות, כלומר כמה מוצרים / שירותים שהמפרסם מעוניין למכור דרך כמה עמודי נחיתה שונים.ריבוי המטרות ומיקוד הפירסום הופכים את הפרסום בגוגל לאחד הצורות היעילות ביותר (אם לא היעילה ביותר) ל פרסום באינטרנט.

איך נקבע הCPC?
ישנם שני פרמטרים עיקריים שלפיהם גוגל קובע את המחיר ללחיצה.

1) ותק הקמפיין – כמה שהקמפיין ותיק יותר, כך המחיר לקליק יורד.למה? גוגל רואה את זה בצורה כזאת – אם לקמפיין יש ותק זה אומר שהאתר (או העמוד נחיתה) יותר יציב ויותר בטוח לגולשים לבדוק את מה שיש למפרסם להציע

2) איכות עמוד הנחיתה – בפרסום בגוגל כמו ב קידום אתרים, התוכן הוא המלך, וגם הPage Rank ואחוזי הנטישה. כמה שהעמוד אליו הקישור מתצביע הוא איכותי יותר, כך גם יורד המחיר שעל המפרסם לשלם

3) נפח התחרות - כמובן, שבסופו של דבר, הגודל כן קובע.
כמה שיותר אנשים מחפשים את הביטוי / מילה הספציפית, כך המחיר לפרסום עולה.

שלבים בהרמת קמפיין:
סקר שוק – לפני הרמת הקמפיין ופתיחת חשבון בגוגל אדוורדס, חובה לערוך מחקר שוק. במקרה של קישורים ממומנים, כשכל קליק עולה כסף, חשוב לנצל כל קליק, ולשאוף להמיר כל גולש. סקר שוק לקישור ממומן כולל גם גורמים שאינם נכללים בקידום אתרים אורגני, כמו למשל מחקר שעות הגלישה של קהל היעד המבוקש, מחקר לפי אזורים (בארץ או בעולם) ועוד.

בניית עמוד נחיתה – עמוד נחיתה הוא היעד אליו מכוון הקישור הממומן. עמוד הנחיתה צריך להיות מושך, משכנע ויוצר חשק מספיק בשביל שהגולש ירצה לבצע בו את הפעולה המבוקשת. עמוד הנחיתה צריך להבנות אך ורק במטרה שיווקית, ועדיף שאת התוכן יכתוב קופירייטר מקצועי, שכן התוכן הזה הוא איש השיווק של עמוד הנחיתה.
רב עמודי הנחיתה מאפשרים לגולש לעבור לעמודים אחרים באתר, אך ישנה טכניקה של מכירה אגרסיבית בעמודי נחיתה שנראת Squeeze page (עמוד לחיצה)

עמוד לחיצה הוא עמוד שלא מאפשר לגולש לעשות שום פעולה אחרת מלבד פעולה המרתית (מלשון המרה) טכניקה זאת היא מומלצת לעסק שסבור שעמוד הנחיתה לא מספיק ממיר ומעוניין לנסות דרך קצת יותר ישירה.

ניסוח מודעה – כמו בעמוד הנחיתה, גם במודעה של קישור ממומן צריך להיות תוכן שיווקי שמושך את הגולש וגורם לו ללחוץ על הקישור. המודעה צריכה להיות ברורה וכמה שיותר ממוקדת, בשביל להגביר את הסיכויי לאחוזי המרה גבוהים.

מיקוד הפרסום – לכל קהל יעד יש מאפיינים. זמן גלישה, תוכן מועדף, אזורי מחיה ועוד.
את הקמפיין צריך לשבץ בצורה כזאת שהוא יופיע בזמן המועדף לגלישה של קהל היעד, באזור המחייה המרכזי, ידבר בשפה המתאימה , וכמובן במונחי מפתח הרלוונטיים ביותר

פילוח קמפיין – ברכותי, הרמתם קמפיין. בטח בא לכם להרים עוד אחד!
גם אם לא, זאת אופציה שכדאי לשקול. האם יש עוד מוצרים / שירותים באתר שאתם רוצים לכוון אליהם ספציפית? לקהל יעד אחר?

חנות וירטואלית מוכרת מאות סוגי מוצרים שונים שמתאימים למבחר רבדי אוכלוסיה, במצב כזה כדאי להרים כמה קמפיינים בשביל להגדיל את הרווח הפוטנציאלי.

זה היה קישורים ממומנים על קצה המזלג. מעוניין לשמוע עוד? צור איתנו קשר ליעוץ חינם!

האתרים שאנו בונים תומכים במגוון פיצ'רים לדוגמא:

כל האתרים רספונסיביים

כל האתרים רספונסיביים

הקטנת תמונות אוטומטית

הקטנת תמונות אוטומטית

תזמון מודעות

תזמון מודעות

אתרים מבוססי מיקום

אתרים מבוססי מיקום

פילוח לפי מחירים

פילוח לפי מחירים

כתוביות על גבי תמונה

כתוביות על גבי תמונה

מערכות מאובטחות

מערכות מאובטחות

העלאה גורפת של תמונות

העלאה גורפת של תמונות

אבטחת טפסים באתר

אבטחת טפסים באתר

תמיכה בצ'אטים חיצוניים

תמיכה בצ'אטים חיצוניים

פילוח לפי קטגוריות

פילוח לפי קטגוריות

חוות דעת ודירוג כוכבים

חוות דעת ודירוג כוכבים

אבטחה מפני האקרים

אבטחה מפני האקרים

עיצובים מרהיבים

עיצובים מרהיבים

אתר מותאם 100% לקידום

אתר מותאם 100% לקידום