יש המון חברות לבניית אתרים ברשת, חלקן ותיקות ומכובדות, חלקן צעירות ודינאמיות, גדולות , קטנות, יקרות, זולות, חלק מתמחות ב עיצוב אתרים, חלק גם יודעות לפתח מערכות, וחלק מקדמות - בקיצור, יש המון ומכל הסוגים.
שלב בניית אתרים הוא החלק הקריטי ביותר לתהליך הקידום, ושלב זה יגדיר אם הקידום יהיה קל ומהיר יחסית, הודות לאתר מצויין שנראה טוב ומתאים לקהל היעד - או אם האתר יהיה פשוט בלתי אפשרי לקידום ללא תיקונים רחבים בעלויות גבוהות.
במאמר הבא אספנו את העצות הטובות ביותר לבחירת חברה לבניית אתר האינטרנט שלך.
איזה אתר אני רוצה?
לפני שניגש לבחירת חברה שתבנה עבורנו את האתר, עלינו לדעת מספר דברים חשובים.
ישנם 3 סוגים עיקריים של אתרים שהם למטרות שיווק אינטרנטי.
אתר תדמיתי
אתר תדמית הוא אתר שמהווה כרטיס ביקור לחברה, או חלון הראווה של העסק באינטרנט.
אתר תדמיתי הוא לרוב אתר קטן עד בינוני, המכיל מידע אודות החברה, שירותי החברה, תחומי התמחות, ערך מוסף,פוטפוליו עבודות / עמוד לקוחות , ולעיתים מדור מאמרים בתחום הנושא של האתר.
חנות וירטואלית
חנות וירטואלית או חנות אינטרנטית הוא אתר המאפשר רכישת מוצרים לרוב באמצעות כרטיס אשראי הישר מהאתר, לבצע הזמנה ולקבל את המוצר/ים במשלוח.
החנות הוירטואלית היא סניף נוסף - או לפעמים העיקרי - של העסק, והיא מהווה השקעה משתלמת ביותר , עקב העובדה שמדובר באתר אינטרנט שלא צורך חשמל, עובדים או שכירות וכמובן - פעיל 24 שעות ביממה.
פורטל
פורטלים הם אתרי ענק אשר מכיל מאות אלפי עמודים, בדר"כ סביב נושא רחב מסויים, ומאפשרים לגולשים לבצע פעילויות אינטראקטיביות - כמו למשל ליצור עמוד אישי, להגיב לכתבות/ידיעות, להעלות תמונות וכו'.
ישנם פורטלים כללים, כמו וואלה! או Yahoo!, וישנם פורטלים ממוקדים יותר, כמו IMDB, שהוא פורטל מידע על תעשיית הקולנוע והטלוויזיה.
מטרת אתר הפורטל היא להפוך לאתר יעד לגולשים בנושא שלו, וכתוצאה מכך לצבור כח פרסומי ולהפוך את אתר האינטרנט לנכס רווחי ע"י השכרת שטחי פרסום , פתיחת כרטיסי עסק, ושאר פעולות של ניווט תנועת גולשים והפניית פניות.
איזה אתרים אתם בונים?
לאחר שהגדרנו בידיוק את סוג האתר המבוקש, נחפש חברת בניית אתרים עם ההתמחות הנחוצה.
לדוגמא, אם אנו רוצים לבנות אתר פורטל - נחפש חברה שמתמחה ב הקמת פורטלים.
קרוב לוודאי שחברה שמדגישה את מקצועיותה בבניית אתרי תדמית, לא תספק את הסחורה כמו חברה שחרתה על דגלה בניית אתרי פורטל.
עם זאת, אין לתת עדיפות לחברה רק על סמך מה שהיא מציגה, וגם מצד שני אין לשלול חברה רק מפני שהיא לא מדגישה את התמחותה בנישה הספציפית.
קודם כל, נבחן את האתר. את חוויית הגלישה, את העיצוב, את מהירות התגובה, וכמובן את הכתוב.
חשוב להבין את ה"ראש" של החברה בשביל לדעת אם היא מתאימה לעבודה משותפת.
מה החברה בוחרת להבליט? מה הערך המוסף של החברה? האם החברה מקרינה וותק וביטחון או דינאמיות וחדשנות?
כל הגורמים האלה, אומנם לא מהווים קריטריונים עיקריים, אבל נותנים לנו תמונה כללית על החברה ועל אופיה.
יחד עם זאת,תוכן, עם כל הכבוד (ויש כבוד), כל אחד יכול לכתוב.
אתרים טובים, ובכן, לא כל אחד יכול לבנות לכן יש לבדוק טוב טוב את הלקוחות של החברה, ולא רק את הצורה שבה היא מבטאת את עצמה על דפי אתר הבית.
לאחר שבחנו את האתר ואת הכתוב בו לעומק, נבחן את הלקוחות.
או ליתר דיוק, את האתרים.
יכול להיות שהחברה בנתה אתרים אמנם לחברות גדולות בעלות שם, אבל האתרים עצמם ירודים במקרה הטוב.
מצד שני, אפשרי בהחלט שהחברה בנתה אתרים לעסקים קטנים, אבל האתרים עצמם מדהימים ומשרתים את המטרה בצורה הטובה ביותר.
לכן חשוב מאוד לבחון לעומק את טיב העבודה ולא להסתנוור - לטובה או לרעה - משמות הלקוחות שלמענם נבנה האתר.
טיפים חשובים בעת ההקמת אתר
עכשיו, אחרי שהסברנו את התהליך הנכון לבחירה בטוחה - הנה כמה טיפים נוספים.
להזהר מרעש על כלום
(או "אנחנו גם בונים, גם מעצבים, גם מקדמים, גם אינטראקטיב! הכל! למה לא?")
חברות רבות לבניית אתרים מעידות על עצמן שהן הרבה יותר מבניית אתרים.
עיצוב אתרים, עיצוב גרפי, קידום אתרים, קידום ברשתות חברתיות, פרסום, קייטרינג, ספונג'ה - מה לא.
חלק קטן מהחברות האלה באמת מספקות את מכלול השירותים שהם מציגים באתר - ומתפקדות באמת כחברות לפתרונות אינטרנט כוללים.
אך חלק ניכר, ואף הרוב המוחלט - לא באמת.
אז למה הם אומרים שכן? יש הרבה סיבות. יכול להיות שזה לצורכי קידום בלבד, או לצורכי הפניית לקוחות, או אפילו לפעמים סתם בשביל לנפח את האתר, זה לא משנה מה הסיבות של חברה להעיד על עצמה שהיא מתמחה במשהוא שהיא לא, אבל בטוח שחברה כזאת - לרוב - מהווה בחירה גרועה
ניסיוננו מוכיח, שמה שמריח מוזר מרחוק, קרוב לוודאי מסריח מקרוב.
לא להתרגש משם ו-וותק
אמנם כולנו צרכנים, וצרכנים אוהבים שמות של חברות גדולות ומותגים מוכרים, אך בתחום בניית האתרים, שם ו-וותק מהווים את אחד הקריטריונים הפחות חשובים לבחירת חברה לבניית אתר.
לדוגמא, ישנם מספיק חברות וותיקות ומוכרות שמרוב שהם גדולות - לא משקיעות יותר מדי מאמצים בפרוייקטים בודדים, וכתוצאה מכך הופכים לקוח למאוכזב.
ניסיוננו אומר, שדווקא החברות הצעירות, שנמצאות בשלבי גדילה והתפתחות - הן החברות שישקיעו את מירב המאמצים להוציא את הלקוח מרוצה.
זה לא המיקום
בניית אתרים זה תחום תחרותי, וכל חברה תרצה לראות את עצמה בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש במילים רלוונטיות, כמו בניית אתרי חנות, בניית אתר תדמיתי, בניית פורטלים - כל הביטויים טובים.
רב החברות מקדמות את עצמן בכל מילת מפתח אפשרית - העיקר התוצאות.
בעקבות זאת, יש הרבה מאוד חברות בניית אתרים עם אתר בעמוד הראשון של הביטויים שקשורים לבניית אתרים - גם אם את השירות הזה ספציפית היא לא בהכרח מקיימת.
זה שאתר הבית של החברה בנוי ומעוצב טוב - אין זה אומר שהאתרים של החברה הם טובים!
וכמובן, מצד שני, חברות איכותיות רבות לבניית אתרים מעדיפות שלא להתרכז בקידום האתר - וכתוצאה מכך הם לא מופיעות בתוצאות החיפוש הראשונות.
מיקום האתר במנועי חיפוש, במיוחד בביטויים תחרותיים, הוא לרוב תוצאה ישירה של פעולות קידום אתרים אינטסיביות, ולא עדות אמיתית לטיב המוצר אותו האתר מוכר.
דפוס חוזר ( או "החברה המובילה בבניית אתרים")
כאמור, אמנם לתוכן יש כבוד, אבל כל אחד יכול לכתוב , וכמובן, להעתיק.
אם נאמין לכל מה שכתוב באתרי אינטרנט אז נגיעה למסקנה שהתחרות צמודה בין כולם - כל חברה לבניית אתרים היא החברה המובילה לבניית אתרים בארץ!
זה, כמובן, לא נכון. יש להבדיל בין הנאמר באתר על תוכנו השווקי לבין המסר האמיתי שהחברה משדרת.
לסיכום
בימינו, אתר אינטרנט הוא נכס.
נכס שהוא לעיתים יותר חשוב או רווחי מדירה, חנות או משרד.
לכן, כשאנחנו ניגשים לתהליך בניית אתר, חשוב מאוד לקחת את הזמן הנחוץ - ולא להיות פזיזים!
כמובן, שגם אם תבצעו את כל התהליך הנכון, ותפנימו את כל הטיפים הכתובים כאן במאמר, עדיין יש סיכוי שתיפלו עם אתר סוג ב' בגלל בחירה גרועה של חברה לבניית האתר.
מעוניינים באתר רספונסיבי שגם יודע להמיר כניסות לטלפונים? לחצו כאן וצרו עימנו קשר עוד היום.